Twitter heeft in het vierde kwartaal een fors verlies geleden door kosten verbonden aan personeelsopties.

Dat blijkt uit de resultaten die het bedrijf woensdag bekendmaakte.

Het nettoverlies bedraagt 511 miljoen dollar (377,5 miljoen euro) in vergelijking met een nettoverlies van 8,7 miljoen dollar een jaar eerder. Het resultaat over de laatste 3 maanden van vorig jaar bevat een kostenpost van 521 miljoen dollar met betrekking tot de personeelsopties, waarvan het merendeel werd toegewezen voor de beursgang van het bedrijf.

De omzet verdubbelde ruimschoots, van 112,2 miljoen dollar tot 242,7 miljoen dollar. De stijging is te danken aan een toename van het gemiddelde aantal actieve gebruikers per maand met 30 procent tot 241 miljoen en een stijging van de advertentie-inkomsten van 76 procent.

Over heel 2013 leed Twitter een nettoverlies van 645,3 miljoen dollar in vergelijking met een nettoverlies van 79,4 miljoen dollar in 2012. De omzet steeg van bijna 317 miljoen dollar tot bijna 665 miljoen dollar.

Twitter verwacht in het huidige kwartaal een omzet van 230 à 240 miljoen dollar en 145 tot 155 miljoen dollar aan kosten voor personeelsopties. Over heel 2014 wordt een omzet verwacht van 1,15 tot 1,2 miljard dollar en een kostenpost van 600 à 650 miljoen dollar voor de personeelsopties.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl